”Vileda helpottaa elämääni”

Yli 75 vuotta Viledaa

Vileda-brändi perustettiin vuonna 1948, ja kuluneina vuosikymmeninä yhtiö on mullistanut siivouksen maailman erilaisilla innovaatioilla. Legendaarinen Vileda-ikkunaliina ja Glitzi-pesusieni – puhumattakaan Vileda-mopista – ovat määrittäneet uudet standardit kuluttajamarkkinasegmenteissään. Freudenberg Home and Cleaning Solutionsin Vileda-brändi jatkaa edelleen uusien tuotteiden ja materiaalien kehittämistä ja optimoi olemassa olevia.

Yli 75 vuoden ajan Vileda on osannut helpottaa kotitöiden tekemistä innovatiivisilla siivoustuotteilla. Yhtiö on kansainvälisesti tunnustettu kotitaloustuotebrändi, ja sillä on toimintaa yli 30 maassa.

Kaikki alkoi vuonna 1947, kun kaksi Weinheimin tehtaan työntekijää huomasivat, että siivoojat käyttivät moppaamiseen kuitukangastekstiilin jäämiä. He hyödynsivät idean – ja syntyi Vileda-ikkunaliina. Vileda-nimi tulee saksan kielen sanoista ”wie Leder”, suomeksi ”kuin nahkaa”. Kuitukangasliinassa oli säämiskänahan tuntu, ja se tuli markkinoille vuonna 1948.

Tuotteen kestävyys ja pitkä käyttöikä ovat olleet brändille aina erityisen tärkeitä asioita. Vileda ottaa myös huomioon eri maiden kulttuurit, sillä jokaisessa maassa on omat siivoustottumuksensa.

Sähköavusteinen siivous on saanut viime aikoina jalansijaa monessa kotitaloudessa. Siitä esimerkkejä ovat robotti-imurit sekä litiumioniakulla toimivat ikkunanpesimet ja sähköavusteiset harjat. Vileda on tuonut markkinoille myös ViROBi Slim -robottipölymopin ja VR 302 -robotti-imurin täysautomaattista lattioiden puhdistusta varten.

Kotitaloustuotteiden ohella Viledalla on ollut ammattisiivoukseen tuotevalikoima yli 50 vuotta: Vileda Professional tarjoaa innovatiivisia siivousratkaisuja ammattilaisille erilaisiin ympäristöihin, kuten terveydenhuoltoon, puhdastiloihin, tavalliseen rakennussiivoukseen, hotelleihin ja ravintoloihin.